dinsdag 20 juli 2010

Dag 2

Dag 2 en de start van het juniorentoernooi. Met aan het begin van de dag een korte toespraak van Rik Keurentjes.
Met daarin met name een korte toelichting omtrent de rechten die verbonden zijn aan de klasseringen in dit NK behaald.

Bezoekjes van een aantal trainers: Edwin Twiest, Sven Winkel, Matthias de Kruijf, Siep Buurke. En Rik natuurlijk. En hij blijft de hele week.

Strijd bij de junioren. Veel spanning in de partij tussen Ester en Laura. En Ester gaat in de wederzijdse  tijdnoodfase onderuit. Heike komt gewonnen te staan tegen Vivian, maar ze vat het te licht op, en Vivian knokt zich naar remise. Mei-Jhi neemt een mooie damcombinatie, maar ze vindt in het vervolg niet het juiste plan: 49-21-3 lijkt wel te winnen. Karlijn ontsnapt dus ook.

Bij aspiranten plaats Gerlinda een fraaie lokzet tegen Denise. Ze kan het eindspel echter niet naar winst omzetten. En zo kan ze door dit eindspel grondig te analyseren veel leren van haar eigen partij, want dat het te winnen moet zijn dat lijkt mij wel. Lisa zette haar partij tegen Jantine geweldig op. Maar Jantine wist het uiteindelijk gemakkelijk remise te houden. Mara en Stella boekten hun eerste winst. Ook Stella combineerde met een vijandelijke dam.

Daarna was het tijd voor een eerste maaltijd in de gastgezinnen.

En daarna om zeven uur verzamelden we ons voor het beachvolleybal.
Zand, zweet en bitter-lemon, dat werd het voor mij. Want geheel tegen de verwachting speelde ik ook een rondje mee. De winst was er voor het team van Mara, Erica, Pim, Johan en Nick.
Zodat ik heel democratisch zal gaan loten tussen Pim, Johan en Nick. Twee van de drie zullen een beachbokaal gaan ontvangen. Mogelijk dat 1 van de drie de hoofdprijs bij het bowlen weet te pakken. In dat geval is een loting overbodig.

Morgen weer om 9 uur 's ochtends van start. De hoogste tijd dus om nu mijn bed op te zoeken. Maar niet nadat ik het zand en zweet van mij af heb gespoeld? Wie won er vandaag in de Ronde van Frankrijk?

;) Henk