woensdag 21 juli 2010

De dag na het bezoek "aan de Beach"

Dag 3 van het toernooi. Vannacht werd ik even wakker. Ik dacht: " wat voel ik toch?" Zand! ;)
Niet alle deelnemers hadden het bezoek "aan de beach" goed verteerd.
Koploopster bij de aspiranten,  Lotte Aleven had een gitzwarte partij tegen Stella van Buuren.
En Stella groeide in de partij en ze kende geen pardon. Of wordt toch ook door Lotte de vrije ronde van gisteren niet goed "verteerd"? Vanmiddag was Stella vrij en ze verveelde zich. Dat was duidelijk.

Michel Stempher vond een mooie combinatie in de partij tussen Gerlinda Schaafsma en Denise van Dam. Denise had toe kunnen slaan met de combinatie van het toernooi, tot nog toe. Of zou er toch  nog iets mooiers zijn gemist?

Ook dank aan Jan Timmerman en Cees de Leeuw. Het oude foto's album groeit.

Chefkok Gina verzorgde vandaag de tweede maaltijd in het gebouw. Spaghetti Bolognese stond op het programma. De aspiranten aten rond de klok van twee uur. De junioren aten om vijf uur. De junioren starten twee uur later. Ester speelde wederom een spannende partij. En ook nu trok ze aan kortste eind. Karlijn en Laura staan nu op kop en spelen morgen tegen elkaar. De partijen tussen Mei-Jhi en Heike en Vivian en Laura eindigden in remise. Maar werd het evenwicht toch ook niet ergens verbroken?

Toen de aspiranten aan de tweede ronde van de dag begonnen, waren Vivian en Laura nog even bezig. In de speelzaal werd het klimaat erg verhit. De buitendeuren moesten een tijdje open. De grote regenbui kwam toch niet. Vier partijen die alle vier meer dan vier uur vergden. De aspiranten groeien in het toernooi! Gerlinda moest er hard voor werken, maar ze nam Maaike uiteindelijk te grazen. Lotte revancheerde zich. Ook Jantine kreeg een nul. Mara versloeg Erica. En Lisa verschalkte Denise.

Als alles klaar is, wacht mij nog enig werk. Ik doe het zonder morren. Ik geniet er zelfs van. Er is echter een uitzondering. Iedere dag knok ik minimaal 20 minuten met de Nederlandse vlag, die aan de gevel hangt. Ophangen is geen probleem. Er weer uit, dat is lastig. Dat kost mij tijd. Moeder Schaafsma durfde het wel aan.
Reeds vroeg op de avond was het gepiept. Het kost haar een paar seconden....